On Day 3 comes the Finale.
وجاء أخر يوم للفاشن فورورد.
Zayan The Label
Designer Zayan Ghandour’s
main inspiration for the AW14 collection is the 1990 classic: “Pretty Woman”,
with many of the pieces directly referencing outfits worn by Julia Roberts in
the film and, of course, “I want the Fairytale” being one of her famous quotes.
But this is no ordinary fairytale. The
Zayan the Label girl is a renegade princess, marching towards her own
destiny.
زَيان ثَا ليبل
أخذت المصممة زيان غندور فكرة المجموعة لخريف/شتاء ٢٠١٤ من فيلم "Pretty Woman" المعروف. واستوحت قطعها من ملابس جوليا روبرتس في الفيلم وكمان استخدمت جملتها المشهورة "I want the Fairytale". بس بالنسبة للبنت اللي تمثل زيان ثا ليبل فهي اميرة متمردة تقرر مصيرها بنفسها.
Sporty meet Girlie.
حلو الدمج بين القطع الناعمة والرياضية.
Grazia Emerging Designer
Arwa Alammari
Arwa Alammari’s newest collection ‘Tea Time at ArAm’ is inspired by traditional English tea parties, flavored with a hint of the 50s and 60s styles.
Arwa Alammari
Arwa Alammari’s newest collection ‘Tea Time at ArAm’ is inspired by traditional English tea parties, flavored with a hint of the 50s and 60s styles.
مجلة غرازيا قدمت المصممة الحائزة على جائزة أحسن مصمم ناشيء:
أروى العماري
قدمت المصممة مجموعة باسم"Tea Time at ArAm" مستوحاة من حفلات الشاي الإنجليزي التقليدي. وفيها قصات من فترة الخمسينات والستينات.
I can see where she is going with it. but I would have liked them better if the styling was different. Like the thick sash belts are a little too much. I thinner one with a color would have made a difference.
الفكرة حلوة. بس كانت تحتاج تعديل في الستايل شوي. مثلا: لو غيرت الأحزمة العريضة بأحزمة أنحف وبلون غير كانت راح تفرق كثير.
House Of Ronald
As a collection, Bulletproof
conjures images of women as modern warriors, not afraid to display strength and
rebellion, without negating their femininity or beauty.
هاوس أوف رونالد
اسم المجموعة "Bulletproof" الي تصور المراة على شكل محاربة معاصرة مب خايفة من انها تبان قوتها وتمردها من غير ما تتخلى عن أنوثتها أو جمالها.
Zareena
Zareena's main theme is abstract shapes and lines that become works of art when combined and placed on the designs in an artistic manner.
زارينا
الأشكال المجردة والخطوط الي تتحول الى أعمال فنية لما تدمج وتنحط على التصميم بطريق فنية هي كانت موضوع هذي المجموعة من زارينا.
There were a lot of ideas and colors and shapes in the collection that made it it look more like different collections in one.
كان في كثير أفكار ،ألوان وقصات خلت المجموعة تبان كانها اكثر من مجموعة مجموعين في واحد.
Tahir Sultan
This season is all about comfort versus style. Tahir has used different types of jersey in an avant-garde manner.
طاهر سلطان
المجموعة هذي كانت فكرتها الراحة مقابل الستايل.واستخدم فيها طاهر أنواع مختلفة من أقمشة الجرسيه بطرق مبتكرة.
Amato by Furne One
The inspiration behind the latest collection is Alexander the Great and his travels and conquests in Asia Minor – Persia, India and Egypt.
أماتو باي فورن ون
الوحي في هذي المجموعة كان أليكساندر العظيم، رحالاته وفتوحاته في آسيا، وبالاخص بلاد الفرس، الهند ومصر.
He is a perfect choice to close the show.
هو احسن واحد ينهي الشو.
The event ended with a great success, marking this season as one of the best. All of the designer's collections have sold.
Fern
Mallis closed the program for the “d3 Fashion Talks” giving both FFWD
and the industry in the Middle East sound advice from her experience in
creating New York Fashion Week;
“The Middle East is one of the fashion industry’s most vibrant markets,” said Mallis.
“There are USD 8 billion in luxury spending each year despite an
economic crisis, and a third of the world’s couture clients come from
the Middle East. The world’s top fashion brands are not only courting
you, they are here. So I say, enjoy it. It’s a growing process, but you
are in the right place at the right time and you do have many of the
right people on your side and on your team.”
وخلص الفاشن فورورد بنجاح، وكان هذا الموسم الأفضل من بين كل اللي فاتوا. كل المصممين انباعت مجموعاتهم.
وفي ختام محادثات الدي ثري "d3 Fashion Talks" قالت فيرن ماليس:
"الشرق الأوسط هو واحد من أسواق صناعة الأزياء الأكثر حيوية. هناك 8 مليار دولار أمريكي في الإنفاق في كل عام على المنتجات الفاخرة على الرغم من الأزمة الاقتصادية. وثلث عملاء الكوتور في العالم هم من الشرق الأوسط. أعلى ماركات الأزياء في العالم ليسوا فقط يريدون ارضائكم، فهي متواجدون هنا. لذلك أقول لكم، استمتعوا. العملية مستمرة في النمو، ولكن انتم موجودون في المكان المناسب ،في الوقت المناسب،ويوجد حولكم كثير من الناس في صفكم وجزء من فريقكم ".
(Images: Ian Gavan & Stuart Wilson, Getty Images)
No comments:
Post a Comment
What are your thoughts on this